Henkilöt
Varmimmin tavoitat Humakin viestinnän sähköpostitse osoitteessa viestinta@humak.fi. Humakin viestinnästä ja markkinoinnista vastaa viestintäpäällikkö Jarmo Röksä ja suunnittelija Marika Stam. Lisäksi viestinnässä työskentelevät viestinnän assistentti Emilia Reponen ja viestinnän harjoittelija Juuso Mäntykivi.
Logot
Humakin logosta on useita eri versioita. Ota selvää, missä logoamme on tarkoitys käyttää ja lataa oheisesta linkistä joko painokelpoinen tai verkkoon (ja dokumenttipohjiin) tarkoitettu logoversio. Suosittelemme värillisen logon käyttöä (nimi päättyy _C-tunnukseen) valkoisella pinnalla. Muussa tapauksessa käytä joko valkoista (_W) tai mustaa (_B) yhtenäisen väripinnan omaavalla sivulla.
Graafinen ohjeistus
Logojemme käytössä toivomme sinun kunnioittavan graafista ohjeistustamme. Logon käyttöä ja valintaa määrittää se, millainen tausta logon takana on (ks. edellinen kohta) ja kuinka lähellä muut logot ovat logoamme. Etäisyyden muihin logoihin tulisi olla vähintään yhtä suuri kuin logossa olevan kaksirivisen “Humanistinen ammattikorkeakoulu” korkeus on.
Logoa, jossa on vain kuvio ja teksti Humak, ei lähtökohtaisesti tule käyttää julisteissa, julkaisuissa, verkkosivuilla tai muissa dokumenteissa. Se on varattu ainoastaan kohteisiin, joissa painopinta on liian pieni koko logon julkaisemiseen. Esimerkiksi heijastimiin tai liikelahjoihin. Epäselvissä tilanteissa ota meihin yhteyttä.
Humakin oranssi
Mikäli jossain tilanteessa haluat hyödyntää Humakin oranssia väriä, sen arvot eri järjestelmillä ovat seuraavat:
- CMYK 0 65 100 0
- RGB 237 108 21
- HEX #ED6C15
- Muut arvot ja tunnusvärimme löydät graafisesta ohjeistostamme
Humak sosiaalisessa mediassa
Humakin viestinnän pääasialliset sosiaalisen median kanavat ovat Facebook, Twitter, Instagram ja YouTube. Lisäksi olemme integroineet aiemmin verkkosivujemme ulkopuolella olleet blogimme osaksi uutta verkkosivustoamme.
Käytämme some kanavia hieman eri tavoin seuraavasti:
- Facebookissa kerromme tapahtumistamme ja avaamme Humakin arkea kuvin ja sanoin rennolla ilmeellä. Erityisesti eri alueemme pääsevät tätä kautta ääneen. Se on Humakin ystävien kanava. Niille, jotka haluavat seurata meitä hieman rennommalla otteella. Julkaisemme siellä myös tärkeimpiä ajankohtaisia aloihimme liittyviä uutisia. Mikäli haluat seurata kaikkia postauksiamme, klikkaa Facebook-sivuiltamme “seuraa tätä sivua” valintaa.
- Twitter on asiantuntijakanava, jossa välitämme tietoa kiinnostavista ja ajankohtaisista aloihimme liittyviä ammatillisia linkkejä sekä tuoreimpia verkkosivujemme uutisia. Seuraamalla Twitteriä kuulet ensimmäisten joukossa mielenkiintoisia uutisia ja uudelleentwiittauksia kansalaistoiminnan ja nuorisotyön, kulttuurituotannon ja luovien alojen sekä viittomakieli- ja tulkkausalan asioista. Olemme twitterillä käyttäjätunnuksella @humanisti ja aiharilla (aihetunniste, hashtag) #humak.
- Instagramissa pääsevät kuviin ihmisemme työssä, harjoitteluissa ja oppitunneilla. Kannustamme henkilökuntaamme ja varsinkin opiskelijoitamme kuvaamaan arkeaan Instagramiin. Meillä on käytössä aiharit #humak ja keväällä #vainhumakelämää, jossa opiskelijat ja henkilökunta visualisoivat sitä, miltä opiskelu saattaa näyttää humakista päin tarkasteltuna. Uskomme, että visuaalisella viestinnällä voi kertoa sellaista, mitä tekstein ei voi tavoittaa.
- YouTubessa olemme keväällä 2015 avaamassa uuden Education-kanavan. Tulemme julkaisemaan siellä videoita niin opetuksestamme kuin myös videoituja uutisia niille, jotka preferoivat liikkuvaa kuvaa tekstin sijaan. Käytämme YouTubea ajoittain myös live-striimauksessa.
- Blogaamaan kannustamme niin opiskelijoita kuin henkilökuntaammekin. Kulttuurituotannolla, yhteisöpedagogiigalla ja tulkkausalalla on ollut perinteinen yhteisöllinen monikirjoittajablogi Bloggerissa. Verkkosivu-uudistuksessa olemme tuoneet nämä satelliittiblogit osaksi omaa sivustoamme. Myös meillä viestinnällä on oma blogimme. Nostamme siellä esiin erityisesti ajankohtaisia ilmiöitä sosiaalisessa mediassa ja kerromme mediateknologian muutoksista. Viestintäpäällikkö Röksä käy luennoimassa ja kouluttaa sosiaaliseen mediaan liittyvissä asioissa.
Uutiskirje ja tiedotteet
Lähetämme uutiskirjeitä sidosryhmillemme noin kolme kertaa vuodessa.
Media kuulee meistä tiedotteiden muodossa ePressi -tiedotejakelupalvelun kautta. Teemme tilauksesta myös artikkeleita toiminnastamme eri medioihin. Emme veloita artikkelien kirjoittamisesta. Kysy meiltä lisää.
Kuvapankki
Kuva-arkiston materiaalia voit käyttää vapaasti journalistisiin tarkoituksiin.
Kuvan lähde (© Humanistinen ammattikorkeakoulu) tulee mainita.
Myös kuvaajan nimi tulee mainita, jos se on erikseen kuvatiedoston nimessä ilmoitettu.
Kuvia ei saa käyttää kaupallisiin tarkoituksiin.