Teaching Youth Work in Higher Education — Tensions, Connections, Continuities and Contradictions

Tässä teoksessa tarkastellaan nuorisotyön opetusta korkeakouluissa ja siihen liittyviä jännitteitä, yhteyksiä ja ristiriitoja. Teoksen tarkoituksena ei ole luoda lopullista lausuntoa aiheesta, vaan tarjota tilaa laajalle kirjolle erilaisia näkemyksiä. Vaikka teoksessa esitellään huolelliseen tutkimukseen perustuvia pedagogisia näkökulmia, ei sen tarkoituksena ole olla autoritatiivinen. Artikkelikokoelman kirjoitukset valottavat Suomen, Viron ja Iso-Britannian korkeakoulujen nuorisotyön opetuksen käytäntöjä, ja tapoja joilla nuorisotyö vaikuttaa positiivisesti ihmisten elämään.

This book explores the tensions, connections, continuities and contradictions of teaching youth work in higher education. It does not intend to create a common vision or voice but to allow the multiplicity of visions to be heard. Similarly, while the editors intend the book to have some authority, presenting a multitude of perspectives in pedagogical thinking based on thorough research and tested approaches, it is not authoritative, nor does it intend to be. However, it is hoped that the book can serve as a point of reflection and ‘illuminate’ the practice of youth work. The book is a journey through the structures of youth work education as provided by institutes of higher education in Finland, Estonia and the UK. This book provides a useful guide to the ways that youth work can be used to make a difference in people’s lives.


ISBN 978-9985-4-1197-1.

Printed in Estonia.

Painettu Virossa.

Teoksen Teaching youth work in higher education :in lataus banneri verkkosivuille.