Humak Creve ja Boost

Facebook ja Instagram mainonta kiinnosti turkulaisia Drop Out Academy-workshopsarjassa Turun Science Parkissa. Iso joukko start up -yrittäjiä ja opiskelijoita kokoontui kuuntelemaan Drama Queen Communicationsin Miikka Virtasen käytännönläheistä oppituntia digitaalisen markkinoinnin keinoista suosituissa sosiaalisen median alustoissa.

Kurssilaisille opetettiin mm. kuinka Facebookin Business Manager-tilin avulla voidaan hallinnoida laajaa joukkoa eri Facebook-sivuille toteutettavia mainoskampanjoita sekä tutustuttiin tarkemmin erilaisiin mainonnan työkaluihin, tavoitteiden asettamisiin, mainosten ajastamiseen, kohderyhmien ja mainosbudjetin määrittämiiseen.

Drop Out Academyn opeista hyötyä työssä

Humak Creven ja Boost Turun yhdessä järjestämään Drop Out Academyyn osallistuneiden Pihla Ruohosen, Jessica Heinosen sekä Ilona Näätäsen mielestä kurssin anti oli hyvä. – Aivan mahtava, että tällaisia kursseja järjestetään. Katsoin juuri viime viikolla vastaavanlaisen kurssin hintaa, ja totesin, että osallistumismaksu oli minulle liian suuri, Åbo Academin Hankenissa opiskeleva Pihla Ruohonen totesi.

Humak Creve Facebook Instagram
Pihla Ruohonen, Jessica Heinonen ja Ilona Näätänen kertoivat oppineena paljon uutta Facebook ja Instagram mainonnasta.

Humakista kulttuurituottajaksi valmistunut ja turkulaisessa Linnateatterissa työskentelevä Ilona Näätänen harmitteli, ettei hänellä ollut vielä sivuja linkitettynä, jotta olisi voinut kokeilla kampanjan tekoa käytännössä. – Mutta illan annin perusteella pystyn nyt pystyttämään kampanjan, Näätänen pohtii.

Juuri Åbo Academista valmistunut Jessica Heinonen harmitteli, ettei tällaista oltu opetettu koulussa ja oli tyytyväinen, että oli päättänyt tulla paikalle. Illan anti oli hyvä.

Vielä seitsemän Drop Out Academy -workshopia

—Leikkimielisesti nimeämämme Drop Out Academy on kevään 2017 aikana järjestettävä ilmainen yrittäjyyttä ja liiketoimintaa tukeva workshopien sarja. Järjestämme täällä Spark Up Turun tiloissa kaikkiaan 12 tilaisuutta. Ensimmäinen pidettiin tammikuun puolessa välissä ja nämä jatkuvat tiistaisin aina huhtikuun loppuun saakka, Humak Crevessä työskentelevä ja itsekin omaa yritysideaansa Spak Upissa hautova Humakin opiskelija Anna Tolppa kertoo

Anna teki opintoihinsa kuuluvan kehittämistehtävän Humak Crevelle. Tehtävä käsitteli Creven markkinointia. —Ja nyt siis toimin täällä harjoittelijana ja hostasin tämän illan, Anna jatkaa.

Drop Out Academy
Humakissa opiskeleva Anna Tolppa toimi illan hostina ja Drama Queen Communicationsin Miikka Virtanen tarjosi täyslaidallisen Facebook ja Instagram -mainontaa.

Facebookin uusia, nousevia trendejä

Miikka Virtanen päätti illan esittelemällä Facebookissa nousussa olevia uusia trendejä, joiden mahdollisuuksia markkinoijat parhaillaan miettivät.

– Muutama näistä onkin jo viime aikoina ilmestynyt. Erityisesti mobiilinäytölle optimoidut pystysuorat videot toimivat nuorille kohderymille ja mikse aikuisillekin, jotka käyttävät Facebookia pääasiassa kännyköissään. Lisäksi tulossa ovat mainosgiffit, pari päivää sitten USA:ssa lanseerattu rekrytointipalvelu sekä myös live-videoiden mainoskäyttö, Virtanen kertoi.

Virtanen on toiminut pitkään digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana ja on työskennellyt monen brändin kanssa niin Suomessa kuin Pohjoismaissa. Hänen asiakkaitaan ovat olleet mm. Hesburger, Timberland ja Yleisradio.

Kaikille avoimet tilaisuudet tiistaisin

Drop Out Academy tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Osallistuja saa ”valmistumisdiplomin”, mikäli hän osallistuu vähintään seitsemään tilaisuuteen. Eli vielä ehdit saada osallistumisestasi todistuksen. Tilaisuudet alkavat illalla kello 18 ja kestävät noin kolme tuntia. Tilaisuus järjestetään Spark Upin tiloissa Tykistökatu 4 B ja osallistuminen ei vaadi ennakkoilmoittautumista.

Workshopien jäljellä oleva ohjelma:

  • 28.2. Lean Process
  • 14.3. eCommerce
  • 21.3. Create and Deliver a Killer Product Demo
  • 28.3. Graphic Design
  • 11.4. Performance Skills
  • 18.4. Funding
  • 25.4. Guerilla Marketing

Lisätietoja Humak Creven toiminnasta verkkosivulla http://www.creve.fi

Starting Up Dropout Academy ja Startingup Business-ryhmäneuvonnat eivät olisi mahdollisia ilman rahoittajien tukea. Neuvonnat ja tilaisuudet toteutetaan Yhteistyöllä yritysaihioita-hankkeen kautta. Mukana hankkeessa TScP, Humanistinen ammattikorkeakoulu, Boost, Ukipolis ja YritysSalo. Kiitos kaikille osallisille.