3D-kulttuurihubihankkeessa rakennetaan kolmiulotteisuuden ja virtuaalisuuden mahdollisuuksia pilotoivaa avointa, kansainvälisen tason kehitysympäristöä (hubia) kulttuurialalle. 3D-kulttuurihubi toimii innovaatioalustana ja mahdollistaa yhteistyön, jossa tunnistetaan ajankohtaisia kulttuurialan digikehitystarpeita pilottien lähtökohdaksi. 3D-kulttuurihubi toimii yhdistävänä kokeilualustana sekä fyysisten että virtuaalisten tilojen osalta ja tuottaa lisäarvoa palveluiden kautta.

Hankkeessa kehitetään 3D-työkalupakki, jonka avulla voi testata ja visualisoida tapahtuman rakentamista 3D-virtuaaliympäristössä.

Humak järjestää hankkeessa sarjan kiinnostavia tilaisuuksia, seuraavaksi tulossa 25.4. Miten kulttuuri pelillistetään?

3D-kulttuurihubi kysyy, mitä on pelillistäminen

Mitä on pelillistäminen? Ja miten se yhdistetään kulttuuriin? Miten tärkeää tarinankerronta on pelillistämisessä? Näihin kysymyksiin pyrimme vastaamaan 3D-kulttuurihubin järjestämässä Miten kulttuuri pelillistetään? -tapahtumassa, jossa kuullaan mm. Teatime Researchin Noora Heiskasen puheenvuoro virtuaalisuudesta ja tarinankerronnasta sekä Voyantic Oy:n Juho Partasen puheenvuoro RFID-teknologian hyödyntämisestä pelillistämisessä. Lisäksi kuullaan Aalto-yliopiston Juho-Pekka Virtasen ja Arttu Julinin puheenvuoro teemalla “Virtuaaliympäristöjä kulttuurikohteista – 3D-kartoituksen mahdollisuudet”.

Tilaisuus sisältää asiantuntijoiden puheenvuorojen lisäksi Humanistisen ammattikorkeakoulun opiskelijoiden tekemän kulttuurialan digitalisoitumista käsittelevän tutkimushankkeen tulosten esittelyä sekä ohjattua verkostoitumista osanottajien kesken. Tarkempi ohjelma julkaistaan myöhemmin!

Tapahtuma on ilmainen, mutta sinne tulee ilmoittautua ennakkoon ma 22.4. mennessä rajatun paikkamäärän vuoksi osoitteessa: https://www.lyyti.in/miten_kulttuuri_pelillistetaan