Nau. art

Pidätkö taiteen ostamista vaikeana tai elitistisenä? Miksi nuorten uusien kykyjen on vaikea saada taideteoksiaan myytyä? Miksi taiteen kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa? Näitä kysymyksiä pohtivat myös Anna Tolppa, Noora Taavitsainen ja Oona Virtanen etsiessään Nuori yrittäjyys —kurssilla ideaa yritykselleen. Taide ja kulttuuri ovat kaikkien sydäntä lähellä ja benchmarkkaus maailmalle kertoi, että idealla oli kaupallista potentiaalia.

Nau. art aukeaa kesäkuussa

Nyt, muutamaa kuukautta myöhemmin, naiset ovat Turun Nuori Yrittäjyys —kisan voittajina avaamassa omaa taiteen verkkokauppaansa Nau. artia.

—”Taiteen ostaminen on tehty kuluttajalle liian vaikeaksi ja useimmat kokevat kynnyksen astua taidegalleriaan liian korkeana. Ostaminen siirtyy tulevaisuudessa yhä enemmän verkkoon, ja sitä kautta on mahdollista tavoittaa uusia kohderyhmiä ja markkinointikanavia” kertoo NAU. artin toimitusjohtaja Noora Taavitsainen.

NAU. art kokoaa samaan sivustoon laadukasta nousevien kykyjen taidetta printeistä maalaustaiteeseen ja valokuvaan.  NAU. art —tiimistä löytyy monialaista osaamista.  Noora Taavitsainen opiskelee kansainvälistä liiketoimintaa Turun kauppakorkeakoulussa ja taidehistoriaa Turun yliopistossa. Oona Virtanen on pian valmistuva tuotemuotoilija Turun ammattikorkeakoulusta, ja Anna Tolppa opiskelee kulttuurituotantoa Humanistisessa ammattikorkeakoulussa sekä taidehistoriaa Turun yliopistossa.

Katso videosta, mitä nau.artilaiset pitivät NY-kurssista

Videossa Nau. art-yrittäjät kertovat NY-kurssin hyvistä puolista ja miten se on helpottanut yrittäjyyspolulle astumista.

Verkostoituminen luovaan alaan on käynnissä

”Panostamme aktiiviseen ja osallistavaan markkinointiin. Vahvuutemme ovat laaja ja monialainen verkosto, ja yhteistyötä muiden kulttuurialan tekijöiden kanssa on suunnitteilla” kertoo firman visuaalisesta puolesta vastaava Oona Virtanen. NAU. art onkin hakenut osaksi kevään Turku Design Festivalin ohjelmaa. Luvassa on mm. graffiti —työpaja, joka toteutetaan yhteistyössä Paine art supplyn kanssa.

—”Haluamme nostaa esiin ennakkoluulottomasti uusia tekijöitä ja luoda heille mahdollisuuksia esitellä taidettaan esimerkiksi erilaisissa pop-up –näyttelyissä ja tapahtumissa”, NAU. artin taiteilijakontaktoinnista vastaava Anna Tolppa kertoo. Nuoret yrittäjät uskovat digitaalisen palvelun ja tosielämässä toteutettujen yhteisöllisten tapahtumien tehoon, aivan kuten aikaisemmin uutisessa esittelemämme vaatteiden vaihtopalvelu Thingerkin.

Pitchauskilpailun voittajat lähtevät seuraavaksi esittelemään liikeideaansa toukokuussa Helsingin valtakunnalliseen finaaliin. Suomen finaalin menestyneimmät yritykset jatkavat kesällä Portugalissa järjestettävään eurooppalaiseen finaaliin.

Nau. art Logomossa
Nuoret yrittäjät esittelevät verkkokauppansa prototyyppiä jutun kirjoittajalle.

Nuori yrittäjyys 2015 —juttutrilogiassa aikaisemmin ilmestyneet

  • Kuinka ammattitaitoinen videobrändäys osaavien valmentajien johdolla voi nostaa esimerkiksi verkossa tapahtuvan työnhaun tai profiloinnin uudelle tasolle. Lue lisää.
  • Kuinka tavaroiden deittipalvelu Thinger, tekee vaatteiden vaihtamisesta yhteisöllisempää ja hauskempaa. Lue lisää.