Milla Lähdeniemi & Miia Riihimäki (eds.) Enhancing Education Step by Step

A bilingual Mini-Guide to Activity-based methods for Educators

Yhteisöllisellä pedagogiikalla kohti kestävää maailmaa –hankkeessa (1.9.2022–29.2.2024) kehitettiin uusi toiminnallinen kaksikielinen Humanistisen ammattikorkeakoulun yhteisöpedagogiikan ja seikkailukasvatuksen tutkinnon osista koostuva opintokokonaisuus (LEARN – Yhteisöjen tukeminen kokemuksellisen oppimisen kautta, 25 op). Hanketta rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö, Suomi.

LEARN-opintomoduulin ensimmäinen toteutus tapahtui vuonna 2023 ja se oli suunniteltu erityisesti ukrainalaisille kasvatus- ja sosiaalialan osaajille. Opintomoduulissa käytettiin kaksikielistä lähestymistapaa (FIN-ENG), jossa suomen kielen perusteet opiskeltiin aluksi Finnish 1 -kurssilla. Tämän jälkeen kieltä opittiin myös muiden menetelmien avulla.

LEARN-opintokokonaisuudella on monia tavoitteita, mutta yksi keskeisistä on vahvistaa opiskelijoiden tietoja ja taitoja kokemuksellisten ja toiminnallisten menetelmien käytössä osana resilienssin ja yhteisön kasvun edistämistä.

Nauti kaksikielisestä minioppaastamme ja käytä rohkeasti työkaluja omassa työssäsi!

Milla Lähdeniemi
Projektipäällikkö, Humanistinen ammattikorkeakoulu

Voit lukea julkaisun tästä.


Building a sustainable world through community education (1.9.2022-29.2.2024) is a project in which will developed a new functional bilingual study module (LEARN – Supporting communities through experiential learning (25 ETCS) consisting of parts from the community education and adventure education degrees at Humak University of Applied Sciences. Project is funded by The Ministry of Education and Culture, Finland.

The first edition of the LEARN study module took place in 2023, specifically designed for Ukrainian professionals in the fields of education and social work. Study module used a bilingual approach (FIN-ENG), wherein the fundamentals of the Finnish language were initially covered in the Finnish 1 course. Subsequently, the language was further learned through various other methods.

LEARN study module has plenty of goals, but one of the main goals has been to strengthen the students’ knowledge and skills of in the use of experiential and activity-based methods as part of the promotion of resilience and community growth.

Enjoy our bilingual mini-guide, and feel free to integrate tools confidently into your own work!

Milla Lähdeniemi
Project manager, Humak University of Applied Sciences

You can read the publication here.


ISBN 978-952-456-458-8 (printed)
ISSN 2343-0664 (printed)
ISSN 2343-0672 (online)

Humak University of Applied Sciences Publications, 174
© Humak University of Applied Sciences, 2024, Helsinki