Luovuus ja liiketoiminta-opas ruotsiksi

Denna arbetsbok som ser litet annorlunda ut,  är  inriktad på utveckling av affärsidéer inom i synnerhet de kreativa branscherna, men passar alla som vill förbättra sin affärsverksamhet med hjälp av konkreta uppgifter.

De som har skrivit boken har hållit hundratals företagsrådgivningar med aktörer inom de kreativa branscherna och upptäckt at det särkshilt inom dessa branscher är karakteristiskt att man är insiksfull och vågar följa sitt hjärta.

Inom de kreativa branscherna är  affärsidén ofta utan motstycke

– Boken är skriven för att inspirera och uppmuntra aktörer inom kreativa branscher att öva affärsverksamhet, berättar författarna.

Inom de kreativa branscherna har företagandet ofta sin utgångspunkt i en affärsidé som är ny och utan motstycke. Då måste man ochkså själv bygga upp förtjänstmodellen och produktionskedjan från början. Att producera något abstrakt är också en utmaning. Ofta måste man få kunden att köpa en process, vars slutpunkt man ännu inte känner till i detta skede.

Har du det som krävs för att bli företagare?

Med hjälp av uppgifterna i boken kan läsaren testa om hans/hennes affärsidé har det som krävs för att bli en produkt och om läsaren har det som krävs för att bli företagare.

”Jag började med mitt företag Studio General därför att jag ville göra saker bättre och kunna njuta av livet.” berättar Andy Pilke, specialist inom digital media, en företagare inom den kreativa branschen.

Därför har också vi skrivit denna bok.